maanantai 19. lokakuuta 2015

Taas on yksi viikko kulunut Teneriffalla.


Tän viikon kohokohta oli
meidän "intercambios" Gran Canarian sisarten kanssa. Hermanat Griffin
ja Braun tuli käymään meidän luona Teneriffalla ja yhden vuorokauden
ajan mä tein lähetystyötä Hermana Griffinin kanssa. Me tehtiin ihan
samoja asioita, mitä tehdään tavallisena päivänä: vierailtiin ihmisten
luona, pidettiin englannin tunti ja puhuttiin ihmiselle kadulla.
Intercambioiden tarkoitus on, että me voidaan oppia muilta
lähetyssaarnaajilta ja mä opin häneltä paljon. Hermana Griffin on tosi
sydämellinen ja oli ihana tutustua häneen. Hänellä oli lähetystyön
alussa paljon samantyylisiä kokemuksia kuin mulla on nyt, joten oli
mukava puhua niistä ja saada tukea.

Eräs konkreettinen asia, jonka opin Hermana Griffiniltä, oli se,
kuinka negatiivisten ajatusten korvaaminen positiivisilla ajatuksilla
voi todella auttaa meitä olemaan onnellisempia. Hermana Griffin pyysi
mua kirjoittamaan kaikki mun negatiiviset ajatukset paperille ja sen
jälkeen hän antoi mulle toisen paperin, johon mun piti kirjoittaa
samat ajatukset positiivisina. Kuulostaa pieneltä asialta, mutta
toimii ihan oikeasti. Sen jälkeen joka kerta, kun oon tuntenut itseni
surulliseksi tai masentuneeksi, oon kirjoittanut mun negatiiviset
ajatukset ja muuttanut ne positiivisiksi. Negatiiviset laput heitän
aina roskiin ja positiiviset liimaan mun päiväkirjaan. Tää pieni
"positiivisuusharjoittelu" on aidosti auttanut mua olemaan
onnellisempi ja kiitollisempi.

Me ollaan tällä viikolla yritetty myös korjailla niitä pieniä
puutteita, joita meidän asunnossa oli. Meidän suihku ja pesukone
toimii nyt normaalisti ja oon tosi kiitollinen. Joskus pienet
vastoinkäymiset tai puutteet auttaa arvostamaan niitä asioita, joita
me usein pidetään itsestäänselvyyksinä. Toimiva suihku oli suuri
siunaus etenkin intercambioiden aikana, kun meitä oli kahden asukkaan
sijasta neljä suihkunkäyttäjää.

Tässä vielä pari kuvaa. Toisessa on Hermana Griffin ja mä ja toisessa
näkymä, joka mulla on mun kirjoituspöydän ikkunasta kadulle.

Toivottavasti teillä on kaikki hyvin! Kiitos teidän kaikkien
rukouksista ja tuesta, jota saan joka viikko! Aina, jos mulla on
vaikea hetki, luen Mormonin kirjasta Moosia 24:13-15. Haluan jättää
tämän kohdan myös teille antamaan tsemppiä tulevaan viikkoon ja arjen
haasteisiin :)

13  Ja tapahtui, että Herran ääni tuli heille heidän ahdingoissaan
sanoen: Nostakaa päänne ja olkaa turvallisella mielellä, sillä minä
tiedän sen liiton, jonka te olette tehneet minun kanssani; ja minä
teen liiton kansani kanssa ja vapautan sen orjuudesta.

 14  Ja minä myös kevennän ne kuormat, jotka on pantu teidän
harteillenne, niin että te ette voi edes tuntea niitä selässänne, edes
ollessanne orjuudessa; ja tämän minä teen, jotta te tämän jälkeen
olisitte minun todistajinani ja jotta te tietäisitte varmasti, että
minä, Herra Jumala, muistan kansaani sen ahdingoissa.

 15  Ja nyt tapahtui, että Alman ja hänen veljiensä kannettavaksi
pannut kuormat kevenivät, eli Herra vahvisti heitä niin, että he
saattoivat kantaa kuormansa helposti, ja he alistuivat iloiten ja
kärsivällisesti kaikkeen Herran tahtoon.

Hermana Koivisto

1 kommentti:

  1. My sweet Susanna... I send you much prayers and love... you are doing a wonderful job, missions are a challenge, I know you will thrive xox

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!