tiistai 24. marraskuuta 2015

Terkut taas hyytävän kylmästä Villalbasta

 Tää alkaa tuntua melkein
kotoisalta, joinakin päivinä on tosi kylmä. Mulla on yleensä kahdet
sukkahousut päällekkäin ja sama talvitakki, jota käytin Suomessa
tammi- ja helmikuussa.

Meillä oli tällä viikolla mahdollisuus osallistua Madridissa
konferenssiin, jossa kirkon johtajat puhui kaikille Madridin alueen
lähetyssaarnaajille ja kirkon jäsenille. Hyvä puoli Madridissa
verrattuna Kanarian saariin on, että täällä on paljon kokouksia ja
koulutustilaisuuksia lähetyssaarnaajille ja pääsee tutustumaan muihin
lähetyssaarnaajiin. Tässä tilaisuudessa puhuttiin paljon Jeesuksesta
Kristuksesta ja Hänen sovitustyöstänsä, ja oon sen jälkeen pohtinut
paljon, miten voin tulla lähemmäs Kristusta ja hyödyntää Hänen
sovitustaan elämässäni, erityisesti nyt joulun aikana (nyt te varmaan
kaikki nauratte, koska on marraskuu, mutta mulla ja Hermana
Stephensonilla on ollut joulu jo pitkään...)

Tällä viikolla meillä oli myös intercambios ja mulla oli mahdollisuus
tutustua Hermana Vasasiin. Intercambios tarkoittaa, että vaihdetaan
toveria vuorokaudeksi. Hermana Stephenson meni Madridiin ja Hermana
Vasas tuli tänne mun kanssa. Ennen sitä Hermana Stephenson piti mulle
suunnistustestin, että uskaltaako jättää mut yksin, ja pärjäsin hyvin,
haha. Meillä oli tosi hauskaa Hermana Vasasin kanssa, vaikka meidän
kaikki suunnitelmat meni mönkään ja joka ikinen, jonka kanssa me
oltiin sovittu tapaaminen, perui.


Me ostettiin tänään kaupasta joulukuusi ja koristeltiin. Me ollaan
Hermana Stephensonin kanssa ja ihan täpinöissämme joulusta. Hermana
Stephensonin yksi lempijälkiruoista on riisipuuro ja mä harjoittelin
tällä viikolla tekemään riisipuuroa ja se onnistui tosi hyvin! Joten
jouluaattona todennäköisesti syödään riisipuuroa jouluaaton aamuna
kuukauden päästä.

Myös amerikkalaisten kiitospäivä on tällä viikolla. Hermana Stephenson
haluaa tehdä kurpitsavohveleita ja me ollaan tänään yritetty etsiä
vohvelirautaa, mutta ei löydetty, niin todennäköisesti joudutaan
tyytymään kurpitsapannukakkuihin.

Mä oon aloittanut lukea Mormonin kirjaa siten, että kirjoitan
jokaisesta luvusta pienen yhteenvedon omin sanoin luettuani sen. Se on
auttanut mua ymmärtämään paremmin Mormonin kirjaa, hahmottamaan sen
tarinoita ja soveltamaan sen opetuksia omaan elämääni. Oon lähetystyön
aikana oppinut rakastamaan pyhiä kirjoituksia entistä enemmän ja mä
oon joka aamu innoissani, että voin oppia jotain uutta Mormonin
kirjasta.

Terkut,
Hermana Koivisto








Kuva 1: Madridin temppeli
Kuva 2: Villalba, näkymä meidän makuuhuoneen ikkunasta
Kuva 3: Hermanas Vasas & Koivisto
Kuva 4: Meidän suomalaiset joulukalenterit, kiitos paljon iskälle ja
äidille lähettämisestä!
Kuva 5: Meidän joulukuusiselfie

2 kommenttia:

  1. I like you idea of summerizing your thoughts and ideas after reading a chapter of the Book Of Mormon... I can see gaining so much more from it that way ♡♡♡

    VastaaPoista
  2. Read some Bible for change, please. It's the only way. God is one, God is enternal.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!