maanantai 29. syyskuuta 2014

Lokakuun tavoite: harrastaa enemmän liikuntaa

Mua ja liikuntaa harvoin näkee samassa lauseessa. En oo koskaan ollut mikään supersportti-ihminen, myönnän että mun pitäis liikkua enemmän. Erityisesti talvella tulee liikuttua aika vähän, vaikka just sillon sitä liikunnan antamaa energiaa tarvis kaikista eniten. Lisäksi haluan olla lähetystyötä varten hyvässä fyysisessä kunnossa (ei siellä mikään terämies tarvii olla, mutta jos on fyysisesti hyvässä kunnossa, niin jaksaa paremmin keskittyä työhön!), joten nyt otan itteäni vähän niskasta kiinni ja tsemppaan tän talven. 

Asetan itselleni tavoitteeksi liikkua vähintään neljä kertaa viikossa ja vähintään puol tuntia kerralla. En tiiä onko se teiän mielestä paljon vai vähän, mutta mun mielestä se kuulostaa realistiselta ja sopivalta just mulle. Lähinnä yritän varmaan juosta lenkkejä ja pyöräillä (sit kun tulee liian kylmä niin on onneks kuntopyörä kotona, sitä voi polkea samalla kun kattoo telkkaria haha :D), mutta haluisin myös kokeilla uusia liikuntalajeja. Mitä te suosittelisitte?



P.S. Syyskuussa mun tavoitteena oli tutkia pyhiä kirjoituksia joka päivä 30 minuuttia. Se oli aluksi ihan mahottoman vaikeeta. Otin kirjan illalla esille, luin siitä pari lausetta ja sit olin että äh ei tästä tuu mitään. Kokeilin eri keinoja, mutta mikään ei tuntunut onnnistuvan. 
Lopulta loin itselleni selkeän "lukurutiinin". Aloitan mun puolituntisen rukoilemalla ja pohtimalla, keitä ihmisiä voisin auttaa ja ilahduttaa sen päivän aikana. Se virittää hengellisyyteen, jonka jälkeen pohdin joitakin mun omia henkilökohtaisia tavoitteita ja mun edistymistä niissä ja koitan hakea pyhistä kirjoituksista vastauksia niihin. Sen jälkeen luen hetken sellaista "Lähetystyöhön valmistautuminen" -kirjaa, joka on yks mun suosikkikirjoista tällä hetkellä ja auttaa mua opiskelemaan pyhistä kirjoituksista just niitä asioita, joista on hyötyä mun lähetystyössä. Lopuksi, kun aikaa on ehkä vielä 5 tai 10 min, luen instituuttiläksyjä.
Tää ihan oikeesti toimii. Odotan joka päivä innolla sitä, että saan taas lukea pyhiä kirjoituksia ja oikeesti oon huomannut, miten paljon tarvitsen sitä hengellistä voimaa, jota niistä saan. Saan joka päivä innoitusta Jumalalta ja vastauksia mun henkilökohtaisiin kysymyksiin ja se on ihan mielettömän hienoa. Oon iloinen, että voin nauttia pyhien kirjoitusten opiskelusta näin paljon.

5 kommenttia:

  1. Älä unohda lihaskuntoa! Etenkin kantsii panostaa keskivartalon lihaksiin jotka taas vaikuttaa esin ryhtiin! Perus vatsa- ja selkälihassarjojen lisäks esim. joogaa tai pilatesta :) sit jos juoksu kyllästyttää ni voi kokeilla vaiks erilaisii veto- ja loikkatreenejä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee kiitti vinkeistä! Yyh lihaskunto on kyl aika kidutusta usein, mut ehkä mun pitää siitäkin opetella tykkäämään, hyvä musiikki vaan päälle niin ehkä se siitä :D

      Poista
    2. Hehe, se on mun mielestä just kaikkein kivointa treeniä x)

      Poista
  2. Liikunta harrastukseks sanoisin että seinäkiipeily! Mut ei ehkä ihan puolessatunnissa :) on kai sulla sukset? Jos tulee luminen talvi ja juoksu nyppii niin ladulle vaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On mulla kai sukset jossain, mut Turussa ei oo ollut pitkään aikaan niin hyvää talvea että ois voinu kauheesti hiihdellä :D toivottavasti tänä talvena, se vois olla hauskaa!

      Poista

Kiitos kommentistasi!