perjantai 2. tammikuuta 2015

2014

 Rakkaat ystävät! Nyt on se aika vuodesta, kun muistellaan menneitä ja katsotaan tulevaan, tehdään lupauksia paremmasta elämästä ja pohditaan, mikä oikeasti on itselle tärkeää. Myös mulla on tapana tehdä näin. Tässä postauksessa mä haluaisin jakaa muutamia mun parhaita hetkiä viime vuodelta. 
Tässä on eka kuva tältä vuodelta. Mä ja täytekakku kirkon uuden vuoden juhlissa!

Tammikuussa mun paras kaveri Jofi täytti 18
 ja me juhlittiin syömällä tätä IHANAA kuvassa näkyvää suklaakakkua!
Tässä taas kuva mun omilta synttäreiltä, kuva otettu sillä minuutilla
 kun vuorokausi vaihtui helmikuun ensimmäiseen ja musta tuli virallisesti täysi-ikäinen!
Tässä kuva synttärikakusta, jonka mun perhe leipos mulle. 
Ja tässä vielä mun synttärijuhlat part 2, juhlittiin vähän isommalla kaveriporukalla Meksiko-teemalla.
Kuvassa mun vieressä poseeraa mun rakas Eevi-serkku!
Heilmikuussa oli myös mun ihana prinsessapäivä, eli tietty vanhojen tanssit koulussa!
Ja jokaiseen prinsessapäivään kuuluu tietty myös komea prinssi ;)
Kuvassa mun tanssipari Oskari, kiitos paljon että sain tanssia sun kanssa!
(mun vanhojen tanssi -kuvat on ottanut mun huippulahjakas ystävä Mona Jouttenus)
Synttäreiden ja vanhojen lisäksi mun yks kevään kohokohdista oli ajokortti!
 Mä en kuulunut niihin onnekkaisiin, jotka sai kortin synttäripäivänä taskuun
ja inssin ekalla läpi, vaan mulla meni siihen neljä yritystä :D
Se oli aika kova kokemus, mutta opin siitä paljon!
Keväällä vietin myös paljon aikaa mun rakkaan harrastuksen
 eli partion parissa ihanien lasten ja nuorten kanssa!
Kuvassa Putte-Possun nimipäivät!
Ja tässä kuvassa mun partiokaveri Anniina ja yks kevään parhaista partioretkistä!
Tänä keväänä sain myös mun ensimmäisen ansiomerkin partiossa, II-luokan Mannerheimsoljen!
En harrasta partiota hienojen merkkien takia, mutta tästä tuli sellanen olo, että ei vitsit,
mun tekemää työpanosta arvostetaan ja mä oon saanut jotain aikaseksi!
Oli hieno tunne vastaanottaa merkki Turun partioparaatissa Tuomiokirkon portailla
tuhansien partiolaisten edessä, se oli mulle iso juttu! 
Mulla oli myös kaikkien aikojen kesä! Tässä muutamia mun parhaita ystäviä, Heidi, Jofi, Emilia
 ja mun pikkusisko Suvi.Oltiin Vaasassa kirkon nuortentapahtumassaalkukesästä, oli ihan huippua!
Kesällä mulla oli myös ihana tilaisuus olla kirkon nuorten naisten leirillä
auttamassa ja palvelemassa, Lue lisää klikkaamalla tästä! 
Vietin myös yhen lomaviikon Italiassa! Parasta lomassa oli ehottomasti pizza, pasta ja risotto. Ah Italia.
Joka kesään kuuluu ainakin yks partioleiri ja tänä vuonna se oli Piiru.
Piiru oli Lounais-Suomen Partiolaisten piirileiri. Mun Piiru oli oikeestaan
vuoden mittainen projekti leirin nettimestarina, leirin nettisivut ja
sosiaalisen median kanavat oli mun, kakkosmestari Jarnan (kuvassa)
ja meiän huipputiimin käsialaa! Huippuopettavainen ja -hauska projekti!
(kuvan on räpsässyt Juho Vainio)
Nettihommien lisäksi Piirulla oli aikaa hengailla ystävien kanssa ja nauttia leirifiilksestä.
Yks parhaita juttuja oli, kun yhtenä päivänä mentiin mun ystävän Jussin kanssa
(joka myös otti tän kuvan, btw!) spontaanisti soutelemaan. Oli kivaa!
Loppukesästä vietin kivan viikon festinordissa, joka on meiän kirkon kansainvälinen
nuortentapahtuma. Kuten kaikki edellisetkin jutut kesällä, niin myös festis oli kiva!
Kesäloman viimeisellä viikolla ehtisin vielä minilähetystyöhön viikoksi!
Palvelin Vaasassa viikon näiden ihanien sisarten kanssa.
Lisää mun minilähiksestä voit lukea täältä  :)
Mun toinen minilähetystyötovereista ja mä! 
Minilähetystyön jälkeen palasin koulun penkille ja alkoi armoton
ylioppilaskirjoituksiin lukuminen. Se ei kuitenkaan tarkottanut,
että hauskanpito ois loppunut! Käytiin elokuussa partiokavereiden
kanssa väriestejuoksemassa, ihan sikasikahauskaa!
Kirjotukset oli nopeesti ohi ja loppusyksystä (ennen kun alotin hullun
lukemisen kevään kirjotuksiin) mulla oli aikaa kokeilla kaikkea
uutta ja jännää, esimerkiksi opettelin leipomaan karjalanpiirakoita!
Tänä vuonna oon myös mun omaa kokoaikaista lähetystyötä silmälläpitäen
viettänyt paljon aikaa lähetyssaarnaajien kanssa ja auttanut heitä opetuksilla.
Tässä kuvassa Sisar Hillebrant ja Sisar Howell.
Sisar Howell & mä jätskillä kesällä. 
Vanhin Hunter & mä. 
Ja tässä vimppa lähetyssaarnaajaselfie, tässä kuvassa Sisaret Ross & Vincent.
Tänä syksynä saavutin myös yhen tärkeän merkkipaalun partiossa,
musta tuli partiojohtaja! PJ-kurssin johtamistehtävänä järjestin
kahden yön mittaisen retken, jolla about 30 nuorta pääs harjoittelemaan
retkeilytaitoja ja tutustumaan erilaisiin maihin ja kulttuureihin. 
Syksyn piristysruiskeita on ollut myös matkat Tukholmaan, joita tuli tehtyä kaksi.
Tässä kuva ekalta reissulta, oltiin meiän seurakunnan nuorten naisten kanssa
päivä Tukholmassa, käytiin temppelissä ja kierreltiin kauppoja. 

Ja tässä kuva toiselta Tukholman matkalta! Lähettiin kavereiden kanssa
Soulniteen, joka oli Ruotsissa meiän kirkon nuortentapahtuma.
Neljä yötä putkeen härväämistä (huomaaa sivistyssana!)
teki tehtävänsä, olo reissun jälkeen oli rättiväsynyt, mutta onnellinen. 

JOULU! Tänä jouluna oli parasta viettää aikaa perheen ja ystävien kanssa
levätä pois kaikki vuoden rasitukset. Kuvsssa lähetyssaarnaajat,
jotka vietti meillä sekä jouluaaton että joulupäivän :)

Ja loppuun tietty vielä uuden vuoden kuva! Olin meiän kirkon uuden vuoden
juhlissa Raumalla ja juhlittiin kaks iltaa putkeen ja pidettiin hauskaa.
Tässä kuva discosta, mä ja ihana Amanda vauhdissa! (haha sori Amanda :D)

Siinä se oli! Hyvää uutta vuotta kaikille! :) En oo tehnyt uuden vuoden lupauksia. 
Tai oikeestaan tein yhen, mut rikoin sen jo, niin en kehtaa kertoa sitä :D 
Jos jollain on jotain hyviä ideoita mitä voisin luvata, niin kommenttia kehiin!

3 kommenttia:

  1. Sulla on ollut aivan mahtava vuosi. Toivotaan, että tuleva on vielä parempi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ens vuodesta tulee varmasti tähänastisen elämän paras, kun pääsen vihdoin toteuttamaan mun unelman ja lähtemään lähetystyöhön! :) Ihanaa uutta vuotta Päivi!

      Poista
  2. Susanna, you are one of the most beautiful young women I know... I love your spirit and I adore seeing your review over the past year. As far as breaking your resolution already... just start over today... I don't consider it a failure if I don't do it every day... I consider it a failure if I stop trying... <3 xox

    I don't have resolutions but I made goals and started them before the beginning of the year... becoming healthy in all ways is what is important to me... I know it won't be an easy road but it is one that I want to follow...

    I hope you have another amazing year and that you have all the success and love you deserve xox <3

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!