sunnuntai 29. kesäkuuta 2014

Tietoa mormoneista & lähetystyöstä

Kuulun Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen kirkkoon, kirkkomme jäsenet tunnetaan mormoneina. Kaikki, mitä kirkossamme opetetaan ja tehdään, keskittyy Vapahtajaamme Jeesuksen Kristukseen ja Hänen sovitustyöhönsä.

Lisäät tietoa kirkosta löydät sen virallisilta suomenkielisiltä nettisivuilta mormonit.fi

Yksi tämän kirkon tunnetuimmista piirteistä on lähetystyö. Kokoaikaiset nuoret lähetyssaarnaajat, veljet ja sisaret, ovat vapaaehtoisesti kirkon edustajina ympäri maailmaa ja opettavat ihmisiä, joilla on halua kuulla lisää evankeliumista ja tulla lähemmäs Kristusta. Tässä on video, joka tiivistää hyvin, mistä lähetystyössä on kyse. (Huom: video on 6 vuotta vanha, muutamat faktat ovat vanhentuneita. Lähetyssaarnaajien määrä on nykyään yli 88 000, tyttöjen prosentuaalinen osuus on kasvanut ja lähetyskenttiä on yli 400)



Lähden lähetystyöhön elokuussa 2015 ja tulen takaisin helmikuussa 2017. Palvelen Madridin lähetyskentällä Espanjassa. Lähetyskentän alueeseen kuuluu Madridin, Leonin ja Santiagon alueet sekä Kanarian saaret. 

Lähetystyössä palveleminen on ollut haaveenani jo pikkutytöstä lähtien. Kun olin ensimmäistä syksyä lukiossa, kirkon profeetta ilmoitti lähetyssaarnaajien ikärajan muutoksesta. Ennen sisarlähetyssaarnaajilta edellytettiin 21 vuoden ikää, nyt sisaret saavat palvella jo 19-vuotiaina. Tuosta muutoksesta kuullessani tein pikaisen laskutoimituksen ja totesin, ettävoisin lähteä heti lukiosta valmistautumisen jälkeen, eli kesällä 2015.

Tuosta hetkestä lähtien lähetystyö on ollut minulle konkreettinen tavoite ja olen pyrkinyt valmistautumaan sitä varten jokapäiväisessä elämässäni opiskelemalla evankeliumia ja pyrkimällä kehittämällä itsessäni ominaisuuksia, joita Kristuksella on ja jotka tekevät minusta paremman lähetyssaarnaajan. Olen myös rukoillut, onko lähetystyö todella sitä, mitä Herra haluaa minun tekevän, ja olen saanut vahvitstuksen siitä, että lähetystyöhön lähteminen on minulta oikea päätös.

Evankeliumi on tehnyt minut onnelliseksi ja haluan, että kaikilla ihmisillä olisi mahdollisuus evankeliumiin ja niihin siunauksiin, joita se on tuonut minulle. Siksi haluan lähteä lähetystyöhön.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!