lauantai 2. elokuuta 2014

Elokuun tavoite: noudattaa lähetyssaarnaajan unirytmiä

Heinäkuussa mun tavoitteena oli rukoilla enemmän. Kyllä, rukoilin paljon ja sain siunauksia mun elämään. Mulla on vieläkin harjoiteltavaa sännöllisessä, ahkerassa rukoilemisessa. Mun rukoukset vois olla myös tehokkaampia ja voisin omistaa niille enemmän aikaa ja vaivannäköä. Onneks mulla on koko elämä aikaa harjoitella ja kehittää mun kommunikointia Taivaallisen Isäni kanssa. 
 
Kerroin eilen, että mulla on ollut paljon reissua ja menoa viime aikoina. Voitte vaan kuvitella, miten se on vaikuttanut mun uneen ja jaksamiseen. Viimeiset viis viikkoa on sattunut yöaikaan olemaan parempaakin tekemistä kuin nukkuminen: teltasa kavereiden kanssa höpöttely, Veronan oopperajuhlat, Porin ihanat terassiravintolat, nimikylttien laminointi, lavatanssit partioleirillä, festinord-kavereiden kanssa hengaaminen...

Huomenna oon tosiaan lähössä minilähetystyöhön ja siellä noudatan kaikkia lähetyssaarnaajien sääntöä, mukaan lukien unirytmiä. 22.30 nukkumaan ja 6.30 ylös. Oon nyt kaks yötä nukkunut kotona omassa sängyssä ja ens yönä koitan myös levätä hyvin. Toivon ja rukoilen, että saan ens viikolla unen päästä kiinni tohon aikaan ens viikolla ja että noin aikaisin nouseminen ei tuota suurempia ongelmia. 

En aio jättää lähetyssaarnaajan unirytmiä ainoastaan ens viikoksi, vaan otan sen mun elokuun tavoitteeksi. Oikeestaan mun on vähän pakkokin, koska koulu alkaa ja sinne on pakko herätä. Koitan pysyä tossa tismalleen samassa unirytmissä, tosin ehkä viikonloppuisin voin sallia itelleni vähän pidemmät aamu-unet ilman herätyskelloa (ah, mikäs sen ihanampaa! <3)

Viime vuonna mulla oli yhessä vaiheessa kokeilu, jonka aikana laitoin joka ilta kännykän yheksältä "nukkumaan". Se toimi todella, menin oikeesti aikasemmin nukkumaan, sain nopeemmin unta ja aamulla oli niin paljon helpompi herätä. Mun äiti sanoo mulle aina, että olin sen kokeilujakson ajan niin paljon virkemäpi kuin normaalisti. Taidan yrittää tehdä siitä tavan, se tulee auttamaan mua tässä haasteessa niin paljon ja sitä kautta siunaamaan mun elämää.

 Lähetyssaarnaajan unirytmi ei tuu olemaan helppo tavoite, oikeestaan se on aika kova juttu mulle. Uskon kuitenkin, että sitä kautta voin olla virkeämpi ja myös muut asiat mun elämässä sujuu paljon helpommin. Se toivottavasti auttaa mua jaksamaan rankan kouluvuden ja muut tulevat haasteet paremmin.

Jos jollain on jotain loistovinkkejä unirytmin ylläpitämiseen tai nukahtamiseen, otan mielelläni niitä vastaan! :) 

En tiiä sopiiks tää kuva tähän kauhean hyvin, mutta puhuttiin nukkumisesta ja tässä mä vähän niinkun nukun :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!