keskiviikko 27. elokuuta 2014

Sä oot just paras!

Lähetystyön ABC: D niin kuin "Discover the best in yourself and others"

"Mä osaan nähdä ihmisissä positiivisia asioita ja muistan kertoa niistä niille", kerron yleensä, kun joku kysyy mun vahvuuksista. Yritän parhaani mukaan nähdä kaikki ihmiset Jumalan poikina ja tyttärinä, joilla jokaisella on tarkoitus ja päämäärä. Yritän jokaisen tapaamani ihmisen kohdalla ajatella, että hänellä on vanhemmat, jotka rakastavat häntä yli kaiken. Yritän aina uuden ihmisen tavatessani miettiä: "Millaisiin ominaisuuksiin tämän henkilön nykyinen/tuleva puoliso on rakastunut/rakastuu hänessä?"

Teen parhaani, että nämä ihmiset myös itse oppisivat näkemään itsensä sen positiivisen, mitä minä näen heissä. Jos minä näen jotain positiivista jossian henkilössä, mutta en koskaan sano sitä, se on sama kuin paketoisin lahjan, mutten koskaan antaisi sitä.

Joskus sanon vain "kiitos paljon avusta" ja hymyilen, toisinaan sanon "olipas kiva käydä kanssasi ulkona tänään". Toisinaan kirjoitan lyhyen tekstiviestin, joskus taas sujautan toisen taskuun lapun, jossa kerron ominaisuuksista, joita hänessä arvostan. Joskus leivon laatikollisen keksejä ja kerron ihmiselle tällä tavoin, että ajattelin häntä. Joskus taas haastan itseni keksimällä mahdollisimman monta syytä, miksi pidän jostain tietystä henkilöstä, ja sitten jaan tämän listan hänen kanssaan. 

Jotta tämäkään postaus ei jäisi pelkälle teorian tasolle, olen valinnut kahdeksan ystävääni, jotka mielestäni ansaitsevat pienen kehun juuri tänään. Kirjoitan alle kirjaimet A:sta H:n, julkaisen postauksen ja sitten linkitän heille linkin tähän postaukseen ja kerron heille heidän oman kirjaimensa. 

Henkilö A: Sä oot yks persoonallisimmista ihmisistä, joita tunnen. Oot rohkea ja uskallat sanoa mielipiteesi asiaan kuin asiaan, uskallat kertoa mistä pidät ja mistä et pidä. Oot taitava monessa jutussa ja halukas oppimaan koko ajan lisää ja oppimaan uusia juttuja. Ystävyys sun kanssa on tosi avartavaa. 

Henkilö B: Sä oot joka kerta varsinainen päivän piristys! Sun kanssa voin olla täysin oma itseni, koska ymmärrät mua ja mun hauskoja juttuja, ollaan jotenkin samalla aaltopituudella. Kiitos erityisesti myös siitä, että jaksat aina kannustaa ihan älyttömästi!

Henkilö C: Ihailen ihan mielettömästi sitä draivia, joka sussa on. Oot hyvä kaikessa ja oikeesti ehkä paras johtaja, jonka tiedän. Jaksat aina kysyä mitä kuuluu ja huolehdit jokaisesta johdettavastasi henkilökohtaisesti. Mulla on aina sellanen olo, että välität! 

Henkilö D: Mun mielestä on ihan mieletöntä, miten meillä synkkaa niin hyvin. Ollaan niin samanlaisia ihmisiä ja kiinnostuneita tosi samanlaisista jutuista, mutta silti ollaan ihan erilaisia. Mä oon aina ihaillut, miten sulla riittää energiaa tehdä kaikki niin hyvin ja huolella, voi kunpa mullakin ois!

Henkilö E: Oot ihan supertarmokas, innokas ja positiivinen! Sun kanssa on ihana tehdä juttuja yhdessä, kun vedät aina jostain sun supervoimat esille ja teet kaiken niin superhyvin, lannistumatta! Ihailen sua paljon ja haluan jonain päivänä olla samanlainen kun sä!

Henkilö F: Mä jotenkin oon aina ihaillut sitä, miten oot oman elämäsi supertähti. Unelmoit, mutta et jätä mitään pelkästään unelman tasolle, vaan myös oikeasti toteutat niitä. Susta tulee vielä jotain tosi suurta, plus että sulla on niin kultainen sydän ettei voi muuta kun hymyillä!

Henkilö G: Mun mielestä on ihan mieletöntä, miten paljon jaksat välittää ja rakastaa. Sä oot niin hyvä ihmisten kanssa, sulla aina riittää aikaa kuunnella ja olla kiva. Mulle on tullut maailman paras mieli niin monta kertaa kaikesta siitä ihanasta, mitä oot tehnyt mulle. Kiitos rakas!

Henkilö H: Sulla on maailman sydäntäsulattavin hymy, mutta vielä enemmän mun sydän sulaa kaikesta siitä, mitä oot sisältä. Oot niin lämmin ja kaunis ihminen, ettei mitään rajaa. Kiitos, että olet olemassa! 

Kaikki ystävät A:sta H.n ja muutkin tietysti (jos en valinnut sua, niin laita viestiä ja pyydä kehua!), ootte ihan parhaita!

Tässä on mun minilähetystyötoveri Sisar Pace, ehkä maailman hulvattomin ja positiivisin ihminen! Sisar Pacella on kyky saada ihmiset hymyilemään ja tuntemaan itsensä rakastetuiksi! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!